Proje Yönetimi
Belirlenmiş olan projelerin amacına ulaşma ve bitmesi
için gerekmekte olan kaynakların planlanması, tedarik işlemlerinin
gerçekleştirilmesi, organize edilmesi proje yönetimi kapsamına
girer.
Proje yönetimi genel yönetim anlayışından farklı
bir olgudur. Projeler belirli bir başlama ve bitiş zamanı olan işlemlerdir ve
proje yönetimi proje bitene kadar devam eder. Bu durum ise proje bittikten
sonra işlemin sonlanır olması gerekir. Normal yönetimde bir daimlik olurken
proje yönetiminde bu durum söz konusu olmadığı gözlemlenir.
Proje Yönetimi Aşamaları Nelerdir?
Bir projenin amacına ulaşarak sonlanabilmesi için
proje yönetimi gerçekleştirilmelidir. Proje yönetimi ise 5 temel
aşamadan oluştuğu gözlenir. Bu aşamalar;
Tanımlama: Proje yönetiminin ilk aşaması tanımlamadır.
Proje için gerekli kaynakların belirlenmesi ve yapılacak projenin tanımlanması
en önemli kısımdır. Bunlar belirlendikten sonra grup belirlenir ve çalışan
kişiler arasında görev dağılımı yapılmaya başlanır.
Planlama: Proje yönetimindeki en önemli kısım planlama
kısmıdır. Zira planlama kısmında gereken kaynakların analizi yapılmakta,
nasıl bir yol izleneceği konusunda kararlar verilir. Planlama da projede yer
alan her bir faaliyetin süreleri hesaplanır. Projelerin başlangıç ve bitiş
tarihi daha önceden belirlenmesi şarttır.
Uygulama: Projeler bu aşamaya gelmeden planlanır ve
böylelikle izlenecek yol belirlenmiş olur. Uygulama aşamasında adından
anlaşılabileceği gibi projeler planlanan doğrultuda uygulanmaya başlar.
İzleme ve kontrol: Bu aşamada projelerin
gidişatına ilişkin gösterge ve veriler toplanmakta, toplanan verilerin var olan
planlama ile karşılaştırılması yapılır. Her hangi bir sapma söz konusu ise ne
yapılması gerektiğine karar verilir.
Hali hazırda bir projeniz var ve proje yönetimi
konusunda hizmet almak istiyorsanız bizimle iletişime geçebilir ve
hizmetlerimizden yararlanma şansına sahip olabilirsiniz. Proje yönetimi
konusunda uzman kişilerimiz her an hizmet vermeye devam eder.
Proje Yönetiminde Öz Fonksiyonlar
Projeler zaman, maliyet ve faaliyet alanları kısıtları
ile sınırlıdır. Başarılı proje yönetimi için bu kısıtlar
gereklidir.
Faaliyet alanı (Kapsam ) : Projeler hangi hedef ve
kitleye ulaşmayı amaçladığı sorusu burada faaliyet alanının cevabını verir.
Zaman: Projenin ne kadar zaman içerisinde sonlanacak
ve ne kadar bir süreç gerekli gibi sorulara verilen cevap zaman olgusunu
yansıtır.
Maliyet: Projenin gerçekleştirilmesi ve tamamlanması
sonucunda maliyetin ne kadar olacağı sorusuna verilen cevap maliyet olgusunu
oluşturur. Proje için gerekli olan tüm ekip ve ekipmanların ücreti bu
kategoride yer alınarak hesaplanır.
Proje yönetiminde her bir ayrıntıya dikkat ederek
kusursuz hizmet veren firmamız proje yöneticiliği konusunda oldukça
tecrübelidir. Sizler de proje yönetimi konusunda profesyonel kişiler ile
çalışmak istiyorsanız bizden hizmet alabilirsiniz. Hizmet almak istemeniz
doğrultusunda firmamızla iletişime geçebilir detaylı bilgi sahibi
olabilirsiniz. Her konuda bizlere danışabilirsiniz.
Proje Yönetimi Hedefleri
Proje yönetimi üç ana hedefte bulunur.
Bunlar;
Projeyi belirlenen zaman içerisinde teslim etmek
Projeyi belirlenmiş olan şartnameye uygun biçimde
teslim etmek
Projeyi belirlenmiş olan bütçeye uygun bir şekilde
teslim etmektir.
Proje yönetiminde süre azaltmaya gidildiği takdirde
projenin maliyeti artma olasılığı doğar ve proje kapsamının daralmasına sebep
olur, bu ise istenmeyen bir durum olarak karşımıza çıkar. Maliyet azaldığında
ise süre artar ve proje daralır, bu da istenmeyecek bir durum olarak göze
çarpıyor. Proje kapsamı arttığında maliyet ve zamanın arttığını görürsünüz.
Proje yönetiminde kısıtlardan biri değiştiği zaman diğerleri de etkilenir.
Sizler de proje yönetimi konusunda yardım almak istiyor ve bir araştırma
içerisindeyseniz tecrübeli firmamızdan yardım alabilirsiniz.